dijous, 12 de maig del 2016

Presentació del grup 5: gamificació


L’aplicació del joc digital ens permet treballar continguts, motivació i concentració. D’una banda té un aspecte positiu, i és que parteix de la motivació, per tant, els seus aprenentatges són motivadors i signficatius. Un altre punt positiu és que aprenen de l’error, establint una  retroalimentació. D’altra banda, té un aspecte negatiu i és que no tots els jocs són educatius i a més cal vigilar no caure en un rol individual, s’hauria de treballar a través de parelles o grups cooperatius.

Aplicació Agar.io

En aquesta aplicació hem d’intentar menjar totes les boles que estiguin a prop nostre. El grup ens ha explicat que l’objectiu d’aquesta aplicació és simular la propagació d’un virus.

Math blaster: Joc de matemàtiques on has de matar un monstre resolent operacions matemàtiques. Un aspecte a destacar és que té sensor.

L’aplicació Slither.io s’assembla a l’Agar.io, però aquesta consta d’un cuc que s’ha de menjar altres cucs. Com a base educativa podríem observar que el fons de l’aplicació està composta per hexàgons.

Codecombat: Joc d’ordinador en anglès. El personatge, a través d’una sèrie d’indicacions (move right, move left, move straight etc.) ha d’intentar aconseguir el màxim de gemmes, amb la finalitat que no l’atrapin els animals que es trobarà en el seu camí.

Wii: Big Brain Academy. Jocs especialitzats en diverses temàtiques educatives. Com per exemple, d’algoritmes matemàtics, d’agilitat mental, etc.

Al final de la sessió hem arribat a la conclusió que no hem d’abusar dels videojocs. Sinó que també hem de fer ús dels jocs tradicionals. Cal trobar el sentit educatiu al que estem jugant. Ens hem adonat que molts jocs donen resposta al Currículum d’Educació Primària.

Com a mestres també hem de treballar habilitats transversals com per exemple la presa de decisions, els reptes, etc. Davant d’un repte com actuo? Aquí estem gestionant l’èxit i la frustració. Els alumnes han d’entendre que no sempre es guanya i cal saber perdre.

Amb la gamificació estem treballant a partir de l’error, ja que sempre es pot tornar a començar. Allò important és la situació que es genera, és a dir, un projecte que realment motiva a l’alumnat. Tal com hem esmentat anteriorment, la gamificació té relació amb el joc i això és un punt a favor, ja que el joc motiva als alumnes. Tot i que hi ha jocs que no són educatius, com a mestres hem de saber gestionar aquest fet: gestionar el temps, recursos, tipologia de jocs, autonomia de l’infant, etc.

Grup 1: Maria Caubet, Olivia Mateu, Judit Montes i Alba Renom

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada