dimarts, 10 de maig del 2016

Pensament Computacional i Robòtica. Presentació del Grup 3B


El Grup 3B va dur a terme l'exposició sobre el pensament computacional i la robòtica.

El Pensament Computacional implica resoldre els problemes, dissenyar sistemes i comprendre el comportament humà mitjançant la computació avaluant les eines o recursos i fent servir diferents tècniques.

A través de la robòtica, s'estudia el disseny i la construcció de màquines, que poden ser útils per treballar la programació a l'aula. Cal que com a mestres siguem conscients que amb els alumnes podem crear aplicacions web, aplicacions per a mòbils o tauletes i crear videojocs adaptats a les seves necessitats.

En aquesta sessió, vàrem realitzar diferents activitats relacionades amb els dos temes explicats anteriorment.

En el primer racó, vàrem convertir-nos en robots i havíem de seguir unes instruccions per tal d'arribar a un lloc concret i trobar una nota amb un missatge que ens confirmava que havíem fet el recorregut correctament.

Al segon racó ens van ensenyar a fer servir la Bee-bot, un robot semblant a l'Scratch, al qual havíem de donar nosaltres les consignes i el robot les seguia. El grup que guiava els racons, ens van oferir dos reptes: al primer havíem de fer el perímetre de la taula i al segon repte, fer un vuit rodejant les potes de la taula.

En el tercer racó, ens van mostrar un altre robot diferent. Aquest tenia una forma humana i, en un dels braços, hi havia un iman. Amb el robot ens van proposar un altre repte: fer caminar al robot fins a arribar a agafar uns clips amb el seu braç.

Finalment, al quart racó hi havia un cotxe. Amb aquest havíem de trobar la combinació correcte de les tecles per moure el cotxe. Ens van demanar fer un vuit amb el cotxe i va ser molt difícil! Amb aquest havíem de posar per cada moviment una velocitat i la direcció del cotxe per poder aconseguir el repte establert.

A mode de conclusió, ens van explicar a través d'un vídeo, com s'havia dut a terme el treball de la Bee-bot a l'escola Sadako. En aquest, podíem veure com amb una quadrícula transparent a terra, podien marcar-se els seus propis reptes per arribar allà on volien i aconseguir així els seus objectius.

Vam apreciar que la robòtica i el pensament computacional actualment no es treballa gaire a les escoles però que és una eina a través de la qual podem treballar diversos aspectes i fer-ho dinàmicament per què els alumnes no tinguin la sensació d'estar realitzant una classe ordinària.

Leyre Marin, Alba Tamarit, Silvia Velarte i Blanca Vilanova. Grup 5B

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada