dijous, 28 d’abril del 2016

Publicitat

Aquest matí hem començat les presentacions per grups dels treballs. Cada grup treballava una temàtica diferent relacionada amb les noves tecnologies, i com aplicar-ho a l’aula de forma integral perquè els nostres alumnes aprenguin. El grup 1 ens ha fet l’exposició sobre els mitjans audiovisuals, més concretament, sobre la publicitat. Entenem la publicitat com la comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat de les persones que reben aquesta informació.
Les companyes que han presentat aquest treball ens han proposat un repte, que consistia en gravar un anunci en poc més de mitja hora, en el que poguessim fer visible quin era el missatge que ens volia transmetre l’anunci realment. Cada grup ha hagut d’agafar dos papers aleatòriament on se’ns explicava breuement dos tipus d’anuncis, i el grup havia de triar un per gravar-lo. Les nostres companyes han aportat material relacionat amb les diferents situacions, per poder fer la gravació.
Un cop gravats tots els vídeos, hem passat a la posada en comú, que consistia en visualitzar tots els vídeos per ordre. De cada anunci, havíem de dir quin creiem que era el missatge que transmetia aquest anunci de manera indirecta. D’aquesta manera, les nostres companyes han fomentat que analitzessim els diferents anuncis de forma crítica i fixant-nos en els possibles missatges masclistes, cànons de bellesa o el consumisme que hi ha darrere de la publicitat.
Pel que fa al treball a l’escola d’aquesta temàtica, han destacat que sobretot el que es pretén és fomentar l’esperit crític dels alumnes, i que siguin capaços de diferenciar el consum del consumisme. Per tant, saber valorar si realment necessitem tot allò que els anuncis o la publicitat ens ven com a productes necessaris i bàsics per al nostre dia a dia. En definitiva, amb aquesta activitat es pot treballar fomentant l’educació en valors.
Cal destacar que setmanes abans de la sessió d’avui, les components del grup 1 es van posar en contacte amb totes nosaltres perquè responguessim a una enquesta per Twitter, que consistia en veure dos anuncis i respondre quin era el missatge que nosaltres creiem que transmetia cada un dels anuncis. Així doncs, també podríem utilitzar el Twitter i les seves enquestes com a eina per treballar a l’aula.


Marta Arrufat, Imma Ferri, Aida Pérez i Bea Rovira.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada